+420 775 107 585


Pojištění pro fyzické osoby

Pojištění - starší auto

03.06.2016 Dotaz |

Můžu si pojistit starší auto jenom proti krádeži? Havarijní pojištění už mi připadá vzhledem k hodnotě auta zbytečný.

Tým Coralia | 2016-06-03 10:18:00

Dobrý den,

Určitě lze pojistit i starší auto v rámci smlouvy povinného ručení také proti odcizení. Zde ale opravdu záleží na skutečné hodnotě vozidla a také zvolené spoluúčasti. Aby nebyla např. hodnota vozidla 15.000 Kč a spoluúčast min. 10.000 Kč. Taková pojistná smlouva by poté, jak jistě uznáte, ztrácela smysl. Rádi pro Vás po upřesnění několika údajů návrhy připravíme k porovnání. Více info na Vašem e-mailu.

Pojištění stavebního materiálu

24.05.2016 Hámová |

Stavíme svépomocí rodinný dům a máme u něj složený materiál. Pojištění nemovitosti ve výstavbě máme, ale vztahuje se to i na materiál, který je složený na pozemku? Šlo by tedy především o krádež toho materiálu.

Tým Coralia | 2016-05-24 10:15:00

Dobrý den, pokud máte pojištěnu nemovitost ve výstavbě, bývá většinou součástí pojištění i pojištění stavebního materiálu do určitého limitu (např. 10% z pojistné částky nemovitosti, nebo limit 100.000 Kč atd.). Neznáme detaily Vaší smlouvy, takže nemůžeme bohužel říci s jistotou, zda toto Vaše smlouva obsahuje. Můžete vznést dotaz na pojišťovnu (popř. pojišťovacího poradce), u které máte smlouvu sjednánu.

Zdražení povinného ručení

18.05.2016 Váhala Josef |

Co mám dělat, když mi pojišťovna zdražila povinné ručení?

Tým Coralia | 2016-05-18 10:10:00

Dobrý den, možnosti jsou v zásadě 3 a je jen na Vás, kterou zvolíte. První možností je výpověď pojistné smlouvy z důvodu navýšení pojistného – ideálně 6 týdnů před výročím smlouvy, ale v případě navýšení pojistného pojišťovny většinou přijmou výpověď i v kratším termínu. Je ale dobré mít před tím v ruce nabídku, která je pro Vás výhodnější. Abyste nezrušil smlouvu a pak nezjistil, že levněji stejně nikde pojištění neseženete. Druhou možností je žádost na pojišťovnu o ponechání výše pojistného v původní výši – např. přes Vašeho pojišťovacího poradce. Někdy pojišťovny z obchodních důvodů pojistné vrátí zpět, ale posuzuje se případ od případu. Třetí možností je ponechání si stávající smlouvy i přes navýšené pojistné a to např. z toho důvodu, že na původní smlouvě jsou některé výhody, které na případné levnější smlouvě budou chybět – vyšší limit, různá připojištění atd. Nejlevnější povinné ručení totiž vždy bude jen to nejzákladnější pojištění bez jakýchkoliv připojištění. Pokud chcete pojistit autosklo, mít pojištěny škody způsobené živlem, srážkou se zvěří atd., je potřeba si nechat zpracovat odbornější nabídky, abyste mohl porovnat, co Vám která pojišťovna a za jaké peníze, nabídne.

Chci se jen zeptat co se stane, když nezaplatím za povinné ručení. Auto bude nepojištěné a když budu bourat, tak to pojišťovna nezaplatí?

Tým Coralia | 2016-05-12 10:08:00

Dobrý den, každá pojišťovna zasílá cca 2 měsíce před výročím smlouvy nový předpis pojištění na další rok a novou zelenou kartu. Částka na další rok by měla být samozřejmě zaplacená před uplynutím výročí smlouvy. Pokud povinné ručení nezaplatíte, pojišťovna Vás dle svých interních směrnic např. po 2 týdnech vyzve k zaplacení dlužné částky. Pokud ani poté nezaplatíte, vyzve Vás znovu a bude požadovat dlužné pojistné, popř. dlužné pojistné navýšené o náklady na upomínku (poštovné atd.) a upozorní Vás, že pokud povinné ručení neuhradíte do data XY, bude Vaše smlouva ukončena k datu XY. Pokud tato lhůta uplyne a Vy smlouvu neuhradíte, pojištění zanikne k datu uvedeném v dopise (mailu, sms) od pojišťovny. Pojišťovna Váš pak vyzve k úhradě dlužné částky za tu dobu, kdy pojištění stále platilo – tj. např. 2 měsíce od výročí do data, kdy pojištění pojišťovna zrušila. Do této doby bude tedy vozidlo stále pojištěno i přes to, že není pojištění zaplacené. Od data, kdy bude pojištění zrušeno, je nutné mít sjednáno nové povinné ručení, jinak se vystavujete při zaviněné škodě velkému riziku.

Máme v rodině 6 vozidel a 3 přívěsy. V TP je vše na mé jméno, ale pojistky jsou buď na mě, na manželku nebo na syna. Celkem za smlouvy platíme dohromady asi 45.000. Ušetříme nějak, kdyby se vytvořilo flotilové pojištění?

Tým Coralia | 2016-05-07 18:04:18

Dobrý den, flotilové pojištění má své výhody i nevýhody. Nespornou výhodou je to, že na jedné smlouvě máte všechna vozidla pohromadě a platíte pouze jednu částku (např. čtvrtletní platbou). Výhodou může být také nižší cena v případě přiznání slevy na flotilu. Pokud ale máte všichni 3 vysoký počet bezeškodných měsíců, nemusí pro vás flotilové pojištění znamenat žádnou finanční úsporu. Nevýhodou je pak to, že když je flotila psána na jednoho člena rodiny a stane se jakákoliv zaviněná škoda nebo více škod prostřednictvím jednoho z pojištěných vozidel, přijde ta osoba o bezeškodní měsíce a k výročí smlouvy může pojišťovna přikročit ke krácení slevy, tj. zdražení celé flotilové smlouvy. Je tedy potřeba se na flotilové pojištění dívat z více pohledů a zvážit, zda pro Vás je či není výhodné. Návrh flotilového pojištění zpracujeme do 3 dnů a můžete jej porovnat s Vaším stávajícím individuálním pojištěním. V příloze na Váš e-mail zasíláme krátký formulář, kde vyplníte základní údaje o vozidlech pro výpočet pojistného.

Pojištění karavanu – půjčovna

04.05.2016 Krásovi |

Koupili jsme karavan pro naše soukromé účely, ale chtěli bychom jej také půjčovat. Vztahuje se na to běžná pojistka na povinné ručení a havarijní pojištění?

Tým Coralia | 2016-05-04 10:02:10

Dobrý den, děkujeme za Váš dotaz, na toto je potřeba opravdu dát pozor. Pokud budete karavan pronajímat za úplatu na základě nějaké smlouvy, je nutné mít karavan pojištěn v tzv. režimu „autopůjčovna“ a ne „běžný provoz“ jak je tomu u většiny aut. Problémem je opravdu vysoká cena za povinné ručení a ještě větší cena za havarijní pojištění. Pokud budete půjčovat karavan např. pouze přes léto , je možnost pojistit karavan na 3 měsíce v režimu „autopůjčovna“ a zbylých 9 měsíců, kdy bude sloužit k rodinným účelům jako „běžný provoz“. Pokud ale budete pronajímat karavan nárazově během celého roku, nezbude Vám nic jiného, než mít pojištěn režim „autopůjčovna“ celoročně. Rádi pro Vás obě varianty zpracujeme, více informací zasíláme na Váš e-mail.

Cestovní pojištění – storno poplatky

29.04.2016 Jarmila Hromádková |

Koupili jsme s manželem zájezd a měla s námi jet i vnučka. Bohužel onemocněla a nemohla nakonec jet. V cestovce nám k zájezdu uzavřeli i cestovní pojištění a to obsahuje i storno poplatky. Jak teď postupovat? Moc děkuju za pomoc.

Tým Coralia | 2016-04-29 09:57:09

Pokud je na vaší smlouvě cestovního pojištění uveden jako „pojistník“ ona cestovní kancelář, je nutné ve spolupráci s cestovní kanceláří nahlásit pojistnou událost na dotyčnou pojišťovnu. Pojišťovna bude určitě požadovat – cestovní smlouvu, doklad o zaplacení zájezdu, lékařskou zprávu Vaší vnučky a také dobropis od cestovní kanceláře, který musí vystavit na částku, která se týká Vaší vnučky a která je nárokována v rámci pojištění stornopoplatků. Pokud jste na smlouvě cestovního pojištění jako pojistník uvedena Vy (popř. manžel), musíte pojistnou událost na pojišťovnu nahlásit Vy – buď telefonicky přes infolinku, přes web pojišťovny (pokud lze), nebo na jakékoliv pobočce.

Co mám dělat, když nechci už dál platit úrazovku? Jde to zrušit kdykoli? A budu platit nějakou pokutu?

Tým Coralia | 2016-04-26 07:42:00

Dobrý den, smlouvu o úrazovém pojištění lze vypovědět kdykoliv během trvání smlouvy. Výpovědní lhůta je většinou 2 měsíce a rozhodně Vám nehrozí ze strany pojišťovny žádná sankce. Důležité je si ale uvědomit, že pokud jste měl dobře sjednanou úrazovou smlouvu, s přibývajícím věkem bude úrazové pojištění čím dál dražší. Je tedy vždy před výpovědí úrazového pojištění pečlivě toto zvážit. Návrh komplexního úrazového pojištění pro Vás nezávazně spočítáme a zašleme na e-mail, abyste jej mohl porovnat se svým aktuálním pojištěním.

Kolik mě bude stát pojištění, když řídím firemní tranzit? Aby se zaplatilo, když třeba budu bourat nebo auto jinak poškodím?

Tým Coralia | 2016-04-22 16:38:00

Dobrý den, záleží na tom, zda jste řidič "referent" (tedy jezdíte jen občas s firemním autem), nebo zda-li jste řidič profesionál (z povolání). Také je potřeba zvolit limit pojistného plnění, který by měl odpovídat minimálně 4,5 násobku vaší hrubé měsíční mzdy, což je částka, kterou po Vás zaměstnavatel může při způsobené škodě vymáhat. Předběžné návrhy pro obě varianty a na několik ukázkových limitů Vám zasíláme na e-mail.

Drahá elektronika - jak pojistit?

21.04.2016 Pavel Dance |

Budu mít doma dražší elektroniku, byt je pojištěný i vybavení, ale zaplatí mi pojišťovna i např. za jeden elektronický přístroj, který stojí třeba 200.000 Kč?

Tým Coralia | 2016-04-21 13:25:13

Dobrý den, pokud máte vybavení domácnosti pojištěno, je určitě pojištěno na souhrnný limit - např. 300.000 Kč (dle Vaší smlouvy) a v tomto limitu je zahrnuto veškeré vybavení bytu - nábytek, dekorace, nádobí, osobní věci, sportovní vybavení, ale i např. oblečení atd. A samozřejmě i elektronika. Pokud ale máte takto hodnotnou elektroniku, je potřeba ji pojistit zvlášť, protože elektroniku máte na smlouvě s největší pravděpodobností pojištěnu pouze do určitého limitu - např. 50.000 Kč. Určitě je tedy potřeba smlouvu kompletně přepracovat, nebo si nechat zpracovat nabídky od více pojišťoven - to pro vás rádi, zdarma a nezávazně zařídíme. Více info zasíláme na Váš e-mail.

Přidat dotaz do poradny

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Po kliknutí na "Odeslat zprávu", bude zpráva zaslána na náš e-mail. Odpověď můžete očekávat do 2 pracovních dnů. Většinou to ale bývá do pár hodin.


Vyplňte alternativní text Volejte 775 107 585 nebo
vyplňte kontaktní formulář


© 2018, Coralia Consulting s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑