+420 775 107 585


Povinné ručení

Zdražení povinného ručení

18.05.2016 Váhala Josef |

Co mám dělat, když mi pojišťovna zdražila povinné ručení?

Tým Coralia | 2016-05-18 10:10:00

Dobrý den, možnosti jsou v zásadě 3 a je jen na Vás, kterou zvolíte. První možností je výpověď pojistné smlouvy z důvodu navýšení pojistného – ideálně 6 týdnů před výročím smlouvy, ale v případě navýšení pojistného pojišťovny většinou přijmou výpověď i v kratším termínu. Je ale dobré mít před tím v ruce nabídku, která je pro Vás výhodnější. Abyste nezrušil smlouvu a pak nezjistil, že levněji stejně nikde pojištění neseženete. Druhou možností je žádost na pojišťovnu o ponechání výše pojistného v původní výši – např. přes Vašeho pojišťovacího poradce. Někdy pojišťovny z obchodních důvodů pojistné vrátí zpět, ale posuzuje se případ od případu. Třetí možností je ponechání si stávající smlouvy i přes navýšené pojistné a to např. z toho důvodu, že na původní smlouvě jsou některé výhody, které na případné levnější smlouvě budou chybět – vyšší limit, různá připojištění atd. Nejlevnější povinné ručení totiž vždy bude jen to nejzákladnější pojištění bez jakýchkoliv připojištění. Pokud chcete pojistit autosklo, mít pojištěny škody způsobené živlem, srážkou se zvěří atd., je potřeba si nechat zpracovat odbornější nabídky, abyste mohl porovnat, co Vám která pojišťovna a za jaké peníze, nabídne.

Chci se jen zeptat co se stane, když nezaplatím za povinné ručení. Auto bude nepojištěné a když budu bourat, tak to pojišťovna nezaplatí?

Tým Coralia | 2016-05-12 10:08:00

Dobrý den, každá pojišťovna zasílá cca 2 měsíce před výročím smlouvy nový předpis pojištění na další rok a novou zelenou kartu. Částka na další rok by měla být samozřejmě zaplacená před uplynutím výročí smlouvy. Pokud povinné ručení nezaplatíte, pojišťovna Vás dle svých interních směrnic např. po 2 týdnech vyzve k zaplacení dlužné částky. Pokud ani poté nezaplatíte, vyzve Vás znovu a bude požadovat dlužné pojistné, popř. dlužné pojistné navýšené o náklady na upomínku (poštovné atd.) a upozorní Vás, že pokud povinné ručení neuhradíte do data XY, bude Vaše smlouva ukončena k datu XY. Pokud tato lhůta uplyne a Vy smlouvu neuhradíte, pojištění zanikne k datu uvedeném v dopise (mailu, sms) od pojišťovny. Pojišťovna Váš pak vyzve k úhradě dlužné částky za tu dobu, kdy pojištění stále platilo – tj. např. 2 měsíce od výročí do data, kdy pojištění pojišťovna zrušila. Do této doby bude tedy vozidlo stále pojištěno i přes to, že není pojištění zaplacené. Od data, kdy bude pojištění zrušeno, je nutné mít sjednáno nové povinné ručení, jinak se vystavujete při zaviněné škodě velkému riziku.

Máme v rodině 6 vozidel a 3 přívěsy. V TP je vše na mé jméno, ale pojistky jsou buď na mě, na manželku nebo na syna. Celkem za smlouvy platíme dohromady asi 45.000. Ušetříme nějak, kdyby se vytvořilo flotilové pojištění?

Tým Coralia | 2016-05-07 18:04:18

Dobrý den, flotilové pojištění má své výhody i nevýhody. Nespornou výhodou je to, že na jedné smlouvě máte všechna vozidla pohromadě a platíte pouze jednu částku (např. čtvrtletní platbou). Výhodou může být také nižší cena v případě přiznání slevy na flotilu. Pokud ale máte všichni 3 vysoký počet bezeškodných měsíců, nemusí pro vás flotilové pojištění znamenat žádnou finanční úsporu. Nevýhodou je pak to, že když je flotila psána na jednoho člena rodiny a stane se jakákoliv zaviněná škoda nebo více škod prostřednictvím jednoho z pojištěných vozidel, přijde ta osoba o bezeškodní měsíce a k výročí smlouvy může pojišťovna přikročit ke krácení slevy, tj. zdražení celé flotilové smlouvy. Je tedy potřeba se na flotilové pojištění dívat z více pohledů a zvážit, zda pro Vás je či není výhodné. Návrh flotilového pojištění zpracujeme do 3 dnů a můžete jej porovnat s Vaším stávajícím individuálním pojištěním. V příloze na Váš e-mail zasíláme krátký formulář, kde vyplníte základní údaje o vozidlech pro výpočet pojistného.

Pojištění autoskla - zrušení

15.04.2016 Jiřík |

Mám na smlově k povinému ručení dané i pojištění skel na 15 tisíc a zdá se mi to už zbytečné a drahé. Musím rušit celou smlouvu?

Tým Coralia | 2016-04-15 11:20:11

Dobrý den, pokud vám výše pojistného za povinné ručení vyhovuje a jste se svojí pojišťovnou spokojen, není důvod rušit celou smlouvu. Připojištění skla lze jednoduše vypovědět kdykoliv během roku k datu výročí vaší smlouvy, nejdéle však 6 týdnů před výročím. Nejlepší je zajít na pobočku vaší pojišťovny a toto připojištění vypovědět. Na příští pojistné období vám již přijde předpis pojistného pouze na povinné ručení.

Jak zrušit drahé povinné ručení?

06.04.2016 Standa L. |

Pojišťovna mi neustále zdražuje smlouvu a platím víc a víc, jakým způsobem můžu zrušit smlouvu?

Tým Coralia | 2016-04-06 13:03:00

Dobrý den, pokud se vám zdá, že je vaše povinné ručení drahé, není nic jednoduššího, než podat písemnou výpověď vaší pojišťovně minimálně 6 týdnů před výročím vaší smlouvy. Vzor výpovědi se všemi náležitostmi zasíláme na váš e-mail. Od data, kdy vaše stávající pojištění skončí, je nutné mít samozřejmě sjednanou smlouvu novou. V případě zájmu a zaslání údajů pro vás nezávazné nabídky připravíme.

Ztráta bonusů při nehodě

21.03.2016 Řidič |

Když zavinín nehodu, jak to bude s bonusem, který už mám doteďka získaný u své pojišťovny?

Tým Coralia | 2016-03-21 10:26:00

Ztráta bonusů z povinného ručení v důsledku zaviněné nehody je vždy nepříjemná. Jednotlivé pojišťovny odečítají 24/36 měsíců (dle pojišťovny) z již získaných bezeškodních měsíců. Pokud někdo má např. vyjetých pouze 6 měsíců, může se tak dostat do takzvaného malusu -30 měsíců a pojišťovna mu pojistné pro příští období navýší. To se samozřejmě může stát i řidiči s vysokým počtem bezeškodních měsíců a opět závisí na konkrétní pojišťovně, zda se při odečtení měsíců nedostanete do nižší bonusové skupiny a pojišťovna vám pojistné také zdraží. Při výrazném zdražení je pak dobré se poohlédnout po jiné pojišťovně. Rádi pro vás zpracujeme návrhy tak, aby vám pojištění vyhovovalo jak z hlediska ceny, tak z hlediska pojistného krytí.

Jsem delší dobu mimo ČR a potřebuju vypovědět smlouvu na povinné ručení - zvedli nám nehorázně - o desítky procent, ale smlouva je na mě. Může to jít zařídit manželka?

Tým Coralia | 2016-03-02 08:38:08

Dobrý den, pokud jste na smlouvě uveden jako pojistník vy, tak stačí, když si seženete formulář na výpověď autopojištění u dané pojišťovny, podepíšete a manželka může originál zanést na pobočku dané pojišťovny, kde je ideální si nechat udělat i kopii, kde je uvedeno datum přijetí výpovědi. Důležité je vypovědět smlouvu minimálně 6 týdnů před výročím smlouvy - v případě navýšení pojistného máte vždy nárok na odstoupení od smlouvy a lhůta 6 týdnů není tak striktně hlídána, ale je vždy lepší dodržet termín 6 týdnů, pak je vše bez problémů.

Pojištění krádeže auta

05.10.2015 Jílek |

Krádež vozidla je v havarijním pojištění kryta, ale je tam i vše ostatní jako živly, vandalismus, nehoda atd. a je to moc drahé. Nejde pojistit jenom krádež vozidla k povinnému ručení?

Tým Coralia | 2015-10-05 09:14:09

Dobrý den, většina pojišťoven nabízí připojištění odcizení vozdila jako volitelné pojištění k povinnému ručení. Lze mít tedy sjednáno povinné ručení a například pojištění odcizení vozidla + např. živelné pojištění bez nutnosti sjednání havarijního pojištění. Více viz oddělení povinné ručení

Řídí se bezeškodní bonus nějakými pravidly? V jedné pojišťovně mi řekli, že mám bonus 20% a v druhé zase 30%, ale i tak byla ta s menším bonusem levnější.

Tým Coralia | 2015-07-07 13:32:13

Dobrý den, každá pojišťovna si systém přiznaných bonusů stanovuje sama. V rámci konkurenčního boje tak za stejný počet bezeškodních měsíců můžete u různých pojišťoven dostat rozdílné bonusy. Na cenu pojištění, resp. povinného ručení samozřejmě bonusy vliv mají, ale důležitější je, zda pojištění obsahuje to, co potřebujete a zda vám v případě potřeby dokáže bezplatně pomoci - např. asistenční služby, právní pomoc a další. Více o zákonném pojištění se dozvíte také v oddělení povinné ručení

Změna SPZ

26.06.2015 Suchánková |

Měnili jsme SPZ na našem autě. Musíme to nějak hlásit pojišťovně?

Tým Coralia | 2015-06-26 09:44:09

Ano, tuto změnu je nutné co nejdříve vaší pojišťovně nahlásit - stačí např. mailem nebo přes infolinku. Tato změna bude na Vaší smlouvě zaznamenána a hlavně Vám pojišťovna vystaví a zašle novou zelenou kartu se změněnou SPZ. Předložením zelené karty se špatnou SPZ se např. při silniční kontrole vystavujete zbytečným problémům.

Přidat dotaz do poradny

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Po kliknutí na "Odeslat zprávu", bude zpráva zaslána na náš e-mail. Odpověď můžete očekávat do 2 pracovních dnů. Většinou to ale bývá do pár hodin.


Vyplňte alternativní text Volejte 775 107 585 nebo
vyplňte kontaktní formulář


© 2018, Coralia Consulting s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑